Narti Girls

Tjejorna i mitt rum på Girls Hostel i Narti
Sirjana - Sirjana jag delar säng, och eftersom sängen ochså är sittplatsen under dagen sitter vi ofta där tillsammans. Hon är inte super på engelska men det går att prata lite, om inte annat kan bi finissa åt att vi inte fattar. Av någon anledning bestämde hon sig för att kalla mig "Bahini" bara för att jag uppenbart inte är det (lillasyster), så jag kallar henne Auntie. Vi kan ofta sitta och bara säga Bahini! Auntie! ett tag. Jag tror att Auntie är något är äldre än majoriteten i rummet som verkar vara ca 14 år, men jag vet inte, hon bara känns lite mognare.
YemKummari - Detta är tjejen med bäst engelska i rummet, hon är riktigt duktig (även fast det inte är vardagligt ännu utan lite stapligt, men det funkar bra), så hon är den jag pratat mest med. Hon är trevlig och trevlig gillar henne. Eftersom hon har bäst engelska tycker hon om att be om läxhjälp, hon förstår vad jag säger och vill veta att hon får det rätt. Jag tror hon blivit lite bättre under min tid här.
Basanti - Basanti är så sööt, hon har verkligen ett gulligt ansikte! Hon är rolig och trevlig och lite kramig. Hon är inte så bra på engelska så vi kommunicerar inte super men vi kan ta ordbok till hjälp eller oftare, gör saker som inte kräver ord. Jag gillar henne. Och så kramig! Vi kan stå och bara kramas en bra stund! Mys flicka!
Manita - Manita är ganska blyg, jag märkte henne knappt i början men hon börjar känna sig bekvämare runt mig tror jag. Hon är pratar fortfarande inte mycket med mig utöver good morning, men vi har kommit lite närmare. Jag tror hon skulle prata mer med mig nu om hon hade bra engelska. Hon är väldigt sööt och har nästan alltid kjol och ser så härligt mild ut. Igår pratade vi lite, och hon skrattade till och med. Idag tog hon från mitt pussel och började lägga det vilket var super kul att se.
Kirti - Åh herregud Kirti. Hon är trevlig och ganska rolig. När hon är seriös kan hon vara bra hjälp med nepali och tom riktigt trevlig att vara med. Men hon är inte seriös så ofta. Det är lite som hon är halft hög hela tiden med skämt och högljutt skratt. Det är kul ibland, men nr man försöker sova Eller skriva dagbok, eller prata med någon annan är det mest frustrerande. Sen har Kirti ochså en tendens att vara enormt PÅ. Nästan i knät, över axeln, upp i ansiktet, fingrar överallt. Det är otroligt irriterande och ofta vi jag fly.... men när hon är seriös och lugn är hon en trevlig tjej.
Hira - hennes namn betyder Diamant, gulligt tycker jag. Hon är lite knubbigare är den normalt nepalesiska personen och insisterar på att hon är fet, så vi spenderar lite tid met att jämföra magar, och att jag insisterar på att hon inte är fet. Hon är faktiskt ganska sööt. Hon är trevlig och bryr sig. Hon har inte heller super engelska och kan vara lite blyg, men det hon faktiskt säger är bra så jag tror mest att hon inte inser att hen har bra engelska.
Sima - Hon har på något sätt ett intryck av att vara ytlig, hon ser lite så ut. Hon säger inte mycket till mig men pratar endel i allmänhet. Dock verkar hon inte ytlig som person utan ganska trevlig, bara mer utåtriktad - hon verkar ha en självsäkerhet som flera av de andra saknar. Och hen verkar ganska trevlig.
Kalpana - Kalpana är ochså en sändare person som jag inte märkt. Hon är tyst, även på nepali, och verkar inte vara i varat rum så mycket så jag gillar att hon har kompisar i något annat rum.
Binita - Binita är ochså en sån där hög person som Kirti, skämtare. Hon är lite yngre och inte lika på i knät som Kirti, men kräver uppmärksamhet på samma sätt. Hon är mer av en fysisk skämtade än Kirti och tycker om att "make a fool of herself", viket är kul ibland, men ochså frustrerande stund till stund.
Manju -

Andra tjejor på Girls Hostel i Narti
Karmu - är tekniskt sett i mitt rum, men jag har hennes sängplats, så hon sover just nu någonannanstans. Vet faktiskt inte riktigt vart. Men hon är trevlig. Hon har inte så bra engelska, men går att prata lite med. Hon är dock en av de få som låter mig göra saker, och drar mig med för att hon vill det. Så jag har tillochmed besökt hennes släktingar och där fick jag skala bönor. Karmu har dock en tendens att vilja rensa mitt ansikte från finnar och försöker klämma bort dem. Men hon är trevlig endå.
Anita - Anita är en av småttingarna och seriöst så sööt att jag dör. Vissa har bara det där ansiktet som får en att smälta. Och hon har leendet ochså, och det där glädjefulla skrattet. Vi kan sitta och göra klapplekar och får det rätt och hon skrattar och tjuter av glädje. Bokstavligen tjuter. Det är underbart. Något annat kul med Anita är att vi kan sitta och göra grimager åt varandra - hon kan lyckas se ganska hemsk ut trots sitt söta ansikte. Ochså skrattar hon.
Batani - Det har är en underbart sööt lite blyg flicka som jag lyckats få le mot mig nästan hela tiden. Hon vinkar så fort hon ser mig, det är bedårande. Hon är ochså en av de små och har bara varit har en vecka längre än mig, så vi är nya båda två. Eftersom hon är ny har hon varit varligt blyg, så det är kul att se hur hon börjar finissa och vara med de andra barnen mer och mer. Hon har ochså det där underbara leendet.
Rekha - Min favorit person är nog Rekha. Hon är helt underbar! Hon är en sådan person jag skulle vara kompis med där hemma, dessutom är hon nog lika gammal som mig. Hon åt trevlig och rolig och helt lagom på, hon skrattar, frågar och kramas, på ett såntdär bra sätt. Jag känner mig bekväm med henne och som jag kan vara riktigt ärlig. Hon har lärt mig hur man effektivast tvättar kläder efter att jag argumenterade för att lära mig istället för att för att göra det åt mig. Sen har hon lärt mig äta bättre - att äta med händerna är riktigt svårt, men Rekha är tålmodig och fnissar bara respektfullt...
Tara - Detta är ochså en av de äldre tjejerna, den första av dem jag faktiskt pratade med. Hon är ochså trevlig, och jag tror hon läser på college. Men jag har inte pratat så mycket med henne.
Shova - Shova är sööt och öppen, ochså äldre. Jag har skrivit hennes historia som hon delade med mig förra veckan. Hon är rolig och kan göra en del illustrerande skämt, typ härma en get. Hon är kul. Och trevlig, det går att prata med henne liksom Rekha. Sen sjunger Shova fantastiskt, hon har verkligen en underbar röst och jag älskar när hon sjunger. Jag kommer sakna henne och Rekha mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0