Living in a Sanctuary

Nu har jag bott i Sanctuary House i en vecka och börjar komma in i det. Det är annorlunda, som att bo i en stor studentkorridor, fast mysigare och med flera åldrar. Vi sitter mesta av dagen tillsammans och pluggar, när de inte är i skolan dvs. När de går i skolan och är fantastiskt duktiga studenter går jag till CAP och gör pyssel/ritning. Ett härligt sätt att spendera dagen. Helger börjar som vilken dag som helst, fast efter frukost blir det film tid och mitt på dagen blir det lunch och massa lek i Papas House med alla barnen. Det är en härligt tid, jag hänger Feat med några söötnosar från Sunitas hus, de är dom jag hade i Homeschool så deras engelska är inte så bra, men vi har det mysigt tillsammans.
Så en dag här känns väldigt lång, mycket studier och så.
Vi kliver upp kl fem gör att plugga, jag snoozar dock en kvart och kliver upp lagom till morgon te. Sen är det massa plugg, och jag försöker lära mig nepali eller arbeta mig igenom mina böcker. Halv åtta är det frukost; ris och curry. Sen är det skoluniform och prefekt flätor som gäller innan vi går till skolan vid kvart i nio. Vid skolan möter vi barnen från alla husen och säger god morgon.
Efter det går jag snabbt till volunteer house och säger hej innan jag börjar min promenad till CAP förbi div handlare för att köpa material till dagen. Vid tio är jag på CAP och säger Hej till de underbara åtta flickorna jag har ritning med där och vi sätter oss och börjar. Oftast spelar vi sen lite spel och pratar fram till lunch vid ett och jag beger mig sen tillbaka till VH. På vägen köper jag oftast lite material i den stora butiken. I VH gör jag lite uppdateringar så att ni där hem inte känner er bortglömda och pratar m de andra volontärerna. Allmänt hänger helt enkelt.
Klockan fyra är jag tillbaka i Sanctuary house och barnen har bytt om till hemma kläder så vi sätter oss i pluggrummet igen med läxor och te, jag åter med min nepali eller en bok. Klockan sju har vi middag, rivs och curry igen. Alla byter om till pyjamas och borstar tänderna innan vi återgår till läxor. Vid halv tio är det äntligen sängdax och jag somnar som en stock. Så härligt att sova!
Så, bra dagar här i Sanctuary house, hoppas ni har det bra där hemma ochså! <3

Kommentarer
Postat av: nettan

stor skillnad mot dagarna hemma i Sverige, du och alla barnen verkar ha många mysiga stunder tillsammans, härligt :) Känns som nepalesika inte är så himla lätt att lätt sig, en sak är att prata men att läsa och skriva..
Du var ju lite orolig att du hade för lite böcker med dig, så läser du på nepalska räcker ju böckerna längre :) Jag är glad att du tänker på oss här hemma och uppdaterar med både text och bilder, det är så kul att läsa och se :)
massor av kramar till dig <3<3<3

2013-03-05 @ 17:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0