MAT

Jag gillar ris. Det tror jag alla vet. Så matkulturen här passar mig perfekt. Ris och grönsaksmix varje dag. Det borde bli tröttsamt men jag gillar det.
Hemma har jag och mamma haft besatthet med vissa maträtter för ett tag. Som när vi åt wok nästan varje dag. Det var mumsigt. Men efter det så har jag tyvärr inte varit så förtjust i wok, som om jag resan ätit all wok jag borde. Så logiskt sett borde samma sak hända med ris och grönsaker här. Jag borde ha tröttnat på det vid det har laget. speciellt eftersom det är till både frukost och middag. Men inte ännu. 
Istället ser jag faktiskt fram emot det, det är trots allt nya grönsaker till och från. Zucchini är min favorit, helt klart. Tätt följd av cauliflower. Och det är så lätt. Alla grönsaker smakar mums. Paprika, lök, potatis, ärtor. Stekt, kryddat och ihopprört. Jag ska köpa en kokbok och laga mat när jag kommer hem.
Förbered er på nepalesisk mat! Dessutom, kokböckerna har recept på Jeri. Socker, socker, friterat och doppat i sirap. Mums.
Hursomhelst, min poäng med det här är att jag inte tröttnat på ris ännu. Men jag ser enormt fram emot att äta något annat när jag kommer hem. Gräddig pasta och kycklings blandning. Eller rostad potatis med kött och rödvins o gräddsås. Jag saknar kött, och jag saknar mjölk. Ett kallt ljuvligt glas mjölk.
Jag har läst Hungerspelen igen, och där beskriver Katniss ena måltiden hon och Cinna har, och det gör mig så sjukt hungrig och gotte sugen. 
Chicken and chunks of oranges cooked in a creamy sauce laid on a bed of pearly white grain, tiny green peas and onions, rolls shaped like flowers, and for dessert, a pudding the color ofc honey. - seriöst, min mun vattnas!
Och balkelser. Jag vill ha kladdkaka! Mums. En krämig perfekt kladdkaka med ett flas mjölk till. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0