När solen försvinner kommer filtarna fram

Hej Sverige :) 

Sitter i Papas House o tittar när bla Sunita, Anu o Anita dansar efter en film. Några har frågat om vädret, både nu o innan jag åkte så tänkte ta mig tid att svara på det. På dagen i solen är det lagom varmt och mysigt, lite som svensk sommar. Men att husen är byggda i sten o det faktum att luften inte är varm gör allt bortom solen kallt. Speciellt när solen gått ner, då fryser man i dubbla koftor och halsduk, men jag har kommit på att om jag drar på understället då så håller jag nästan värmen. 

Nu, efter en vecka håller jag på att vänja mig vid nätterna. Först och främst e det kallt, inte så kallt, men jävligt kallt för att vara inomhus. Fy på stenhus. Så jag sover i mitt bambu underställ, i min mysiga sovsäck med två tjocka filtar över. Ganska mysigt faktiskt. Enda trixet är att krypa ner, dra över allt och lyckas stänga sovsäcken så att bara munnen näsan sticker ut. Dessutom är sängarna stenhårda, typ som att ligga på vardagsrum mattan, och jag har nästan blåmärke på höften från att ha sovit på sidan.
Men jag sover endå väldigt gott ;)

Kommentarer
Postat av: nettan

hutter och burr, går ju när man väl somnat, men det är svårt att somna när man fryser, du skulle haft med dig termobyxor att sova i :) kram

2013-01-29 @ 06:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0