Flickor som Kabita är våran framtid, och det är värt guld

Godmorgon :) 
Idag var jag uppe och sprang, men det blev ingen träning för alla behöver plugga till veckans test. Dom är så duktiga och hängivna till sina studier att man blir lite stolt.
Idag ska jag och Mariana börja förbereda för alla hjärtans dag och handla papper för att göra blommor och andra prydnader. Det ska bli kul och vi får se vad som händer.

Lördag spenderades dels vid Papas och sen tog vi Kabita, en av flickorna i Papas House, och åkte till Eileens placement. Hon är på ett baby barnhem med så små sööta babysas som hänger på en och kramas och pussas. Två steg innanför dörren och jag bar redan på ett barn. Lite senare fick jag söötnosen Stuti i famnen och har henne resten av vår tid där, så sööt och kramgo! Barnen verkligen älskar att få lite uppmärksamhet och det märks att det är något de behöver. Dom har spenderat sina första är på gatan eller i en buske, och är nu tillsammans med tio andra småbarn, några vuxna, inga leksaker och ett ganska sparsamt liv. Uppmärksamhet är allt. 
Det var härligt att se hur mycket de uppskattade vårt besök, och jag är glad att jag vet att Eileen går dit varje dag. Att dessutom ta med Kabita dit var superkul, hon var knappt varit utanför Dhapasi så det blev ett stort äventyr för henne. Bliresan hade hon svårt för (förståeligt om man nästan aldrig åkt bil), men det var så värt att se henne le med alla småbarnen omkring och det känns verkligen viktigt att ge NOH barnen sådana chanser. Jag är glad att jag pratat mycket med Tamara och Michael och vet att det värderas att ge barnen erfarenheter och att de just nu jobbar på att ta fram praktik platser för de äldre. Det är så viktigt att ge NOH barnen goda chanser även för livet efter skolan så vi vet att deras liv kommer bli bättre tack vara oss. Jag blir alldeles fluffig inombords när jag tänker på hur mycket Papa, alla donors och människor här gör för dom har barnen. Det är verkligen betydelsefullt.

Söndagen spenderades ochså som en helg, även fäste det var en vardag, och jag åkte med Mariana på hennes orientering. Så jag, Mariana och Sarita åkte till Durbar Square, där kungligheterna bodde förr, och där den mänskliga manifestationen av guddinan bor - hon är guddinan och överröst med rikedom från att hon är fyra till ca 11, sen väljs en ny, och den gamla måste leva i ensamhet hela sitt liv, inga barn inge giftermål bara äran att varit guddina. Väldigt sorgligt tycker jag.
Hursomhelst, vi gjorde lite shopping och köpte oss varsin Yak, aka tjock mysiga sjal :) och gjorde en pakt att gå tillbaka o köpa fler. Och andra saker. Så det blev en trevlig utedag med besök i palatset, ända upp på nionde våningen, lite handlande i Thamel och goda Jerrys (socker kringla med socker och mer socker - mums). Ochså köpte vi godis påvägen hem - Yhey :)

Och idag blir det som sagt Valentines Day förberedande innan jag går till Homeschool. Så en härlig helg helt enkelt :D


Kommentarer
Postat av: nettan

Man blir varm i hjärtat <3 DU och alla andra gör en viktig betydande skillnad för alla dessa barnen. Dom är lyckligt lottade av att få bo där och ha dig/er som bryr sig och tar om hand om dem, <3 massor av kramar och En stor eloge till er alla :)

2013-02-04 @ 18:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0