Mysiga dagar, seglar förbi.

Nu var det länge sedan jag skrev här. Så lite om veckan som gått. Måndag var jag i Homeschool som vanligt, och barnen var åhså sööta som vanligt :) 
Tisdag var det curry without worry så jag och Mariana hackade grönsaker. Sedan träffade vi Eileen i Thamel och satt på OR2K ett tag, åt crepes och drack varm choklad. Tillbaka till Durbar Square blev det sen för att servera curryn, och det var då Eileen hittade valpen som nu bott hos oss. Vi döpte henne till Siley och har haft förhoppningar om att hon ska få bo i VH, men hon kommer nog få flytta till Sudip. Hursomhelst är hon supersööt och gosig, för tillfället sovande i Eileens knä :)
I onsdags var jag och besökte två skolor för att välja min nästa placering. Idag var jag tillbaka på ena skolan, Greenland och hade fyra klasser där men jag gillade det inte riktigt. Det är så öppet, man störs av ljudet från alla sex klassrum, och det finns redan tillräckligt med lärare.. så vi får se, jag kanske lyckas få vara på CAP om jag vill istället. Men vi får se hur det blir.
Igår var en intressant dag då vi var på ett bröllop. Det var Sudips klasskompis syster som gifte sig, så vi åkte ut till ingenstans och såg ett nepalesiskt bröllop med alla kvinnor i Sina röda glittrande saris och en konfunderande process som jag ärligttalat inte riktigt fattade allt av - det ingick tex nästan två timmar av att bruden släkt en i taget badade parets fötter av okänd anledning. Men intressant var det iaf, förutom att jag var förskyld och fick anstränga mig för att inte somna xD vi var ochså jätte fina i vara kurtas, min var mörk turkos och röd *yhey*, först kändes det konstigt att gå runt i de nepalesiska kläderna, men i slutet av dagen hade jag bestämt mig för att jag älskar byxorna - dom e super bekväma :D 
Just nu försöker jag bekämpa min förkylning och intensiva önskan att sova genom att titta på Sanctuary med de andra volontärerna ^^ ett härligt tidsfördriv :)
Hoppas ni har det bra där hemma :) <3 <3

Kommentarer
Postat av: nettan

Kul att få vara med på bröllop :)
Ni var jättefina på bilden med era fina kläder :)
Var ligger och vad är CAP? hoppas du får komma där du helst vill vara :)
kryar på dig sötnos,vi har varit sjuka allihopa här hemma den här veckan så vi ska oxå försöka kurera oss i helgen massor av kramar :)

2013-02-08 @ 19:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0