En vecka i April

Nu har jag varit hemma sjuk i en vecka. Det är het värdelöst. Huvudvärk, och nu har det regnat och asiat i flera dagar vilket som grädde på det hela gör en kall till benen. Jag hade packat ner och undan mina långbyxor, tjockstrumpor och filtar, men nu e de framme igen. Och sen säga hejdå till så många volontärer jag de åker hem eller vidare ut i Nepal. Vi minskar i mängd så drastiskt. Det är lite trist, men enda härligt att se hur många underbara människor som varit här. Men hemma sjuk så märks deras frånvaro mer. Så de senaste dagarna har spenderat med läsning, skrivande, film och en hel del sovande. Härligt nog har Linn kommit tillbaka och bosatt sig i mitt rum så jag har iallafall haft trevligt sällskap.
I fredags var jag i Gitas House (Sanctuary House) och åt middag vilket var underbart. Jag har saknat dem och kommer flytta tillbaka så snart jag känner mig bra. Satt på golvet med Anita, Kushboo, Sumi, Kailashi, Alina med fler, spelade spel med stenar (detta är en riktig skills som jag inte fått in) och bara pratade. Speciellt Sumi har jag saknat - hon är en het underbar och rolig flicka! Vi hade quiz på hur många namn jag kunde, och på skämt började hon kalla mig "Jacket" av ngn anledning. Hon är så grym. Detta är samma tjej som blev överlycklig när hon fick se Brave och tycker Merida är super cool. Jag helt håller med. Och att se Sabina igen, hon hate läst klart boken jag gav henne - the Lucky One - så jag ska ta med mig en ny till nästa gång - change of heart. Hon är så trevlig och begåvad. Sprang runt och jagade Anita, dansade lite. Han inte prata mycket med Kabita eller Bipana, så det blir nästa gång. Jag längtar tillbaka.

Kommentarer
Postat av: nettan

Trist att vara sjuk, hoppas du snart kryar på dig :)
Kul att du ska flytta tillbaka dit, antar att du då kommer att bo där tills det är dax att åka tillbaka hem till Sverige :)

2013-04-23 @ 18:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0