Vägen tillbaka

Idag vaknade vi vid sju, åt vår frukost och klev sedan in i bussen. Innan vi begav oss till Kampala och vidare till entebbe (framme vid sju på kvällen) så stannade vi vid parkens vattenfall och gick en 40min promenad i gassande solsken (helt galet varmt) med en underbar utsikt. Två super fina vattenfall som började regna mysigt på oss när vi kom nära vilket var underbart befriande! :) och vid det vattenfall vi gick nära (som regnade på oss) blev det en super vacker regnbåge som helt gjorde min dag :)
Vi satt ialladall i värdens varmaste bil, och pga myggor/flugor kunde vi inte öppna föstrerna så vi typ dog. Efter en jättelång varm bit påväg mot Kampala, med alla påväg att sommna, så stannade vi till vid en liten marknad och köpte färsk frukt - Annanasen var seriöst att dö för! Helt underbart god, och dessutom köpte vi mumsiga mini bananer :) Efter att ha nått Red Chili i Kampala bytte vi till en trång vanlig bil (jag och frida trrängda i baksätet med Graham som tog up 1,5 platser!) men det var mysigt iaf med en pratsam chafför och en mp3 full med Glee :) Men bästa delen av resan var när vi åkte förbi en gigantisk reklam skylt för Glee - en såndär som är typ trre pers hög :D
Väl i entebbe avslutades dagen på faze med mumsigt mat, och Frida påminde mig om att jag snart fyller år.. Ush vad tiden går snabbt! Men vilken tur att man har kul iallafall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0