Mot Kampala

Idag vaknade jag mitt i natten till regn, åska och blixt... och på morgonen öste regnet fortfarande så det blev ingen dag vid polen.
Efter lunch hoppade vi på en buss till Kampala vilket var super varmt och trångt. Det gick förvånadavärt snabbt (iallafall tills vi nådde stan) och ganska snart bytte vi till bodaboda (härligt vindig tur) till Red Chili vandrarhem. Jag och Frida hittade omedelbart en liten pool i solen och gassade oss.
Till middag blev det pizza och Graham fann din awsome - Jay hävdade att det uttrycket bara kan användas när det är himmelskt (awe=tillbe gud, annars borde ohhsome användas) så graham gick ner på knä och hyllade kocken - så roligt xD Red Chili var ett så mysigt ställe med en härlig beach känsla, och tom the dorms kändes hemtrevliga (me like myggnät - man känner sig som en prinsessa :) )
Senare, påväg till rummet utbrast Frida entusiastiskt "Där är en apa! Nej, det var en katt" - jag dog! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0