Första skoldagen

Idag har vädret varit lite halvdant med massa regn då och då - men det är endå super varmt :)
Vi började med frukost (naturligtvis) som var helt okay, dessutom hade de mini bananer som var underbara! ^^
Vi åkte in på en supermarket och "handlade" - Jay behövde ersättning för de kläder flygplatsen tappat bort och jag o firas köpte juice och mentos (mums).
Efter att ha undflytt regnet och suttit inne ett tag åkte vi till Mary Reparatrix :) Vi fick träffa madame Jessica (rektor) och rund tur i skolan - överallt stod folk och tvättade (alla buskar täckta i kläder) vilket var lite speciellt, men tydligen tvätt dag. Vi fick träffa alla flickorna i Enterprise gruppen och testa deras hantverk vilket var super intressant. Jag fick göra pärlor av tidningspapper vilket våt kul, men jag våt inte så bra på att rulla tight. Sen fick jag testa att fläta med "trådar" av ngn lokal planta - vilket var helt sjukt svårt! Jag skulle ta över och under och runt och under igen och sen göra samma med nästa färg at andra hållet, typ. Förvirrande - jag fick super koncentrera, men de blev endå inte så fina som de hon bredvid mig gjorde för mina blev bara Massa mellanrum och tyvärr var vi tvunga att går på lunch precis när jag började lyckas ordentligt. Lunchen var konstig, den smakade nästan ingenting och det fanns inget tuggmotstånd. Vi pratade med Graham och Jay om att skriva berättelser, vilket de tyckte var bra, så förhoppningsvis får nästa årskurs göra det. Efter lunchen fick vi se datasalen, där två nya datorer stod (med coola draken på), som vi har samlat ihop pengar till.
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och försökte se det senaste glee avsnittet men det gick dåligt, så vi tittade på gamla avsnitt istället vilket ochså var super mysigt :) efter att ha lyckats fördriva tiden i en evighet började det bli mörkt så vi gick till en härlig indisk restaurang. Maten var jätte god, vi delade på flera olika förrätter vilket var mumsigt :) sen testade jag ochså spiced tea vilket var intressant ^^ Jag och Graham hade världens diskussion om religion och så pratade vi om allt möjligt - super mysigt kväll (bortsett från de läskigt spindlarna bakom Frida). Den var tillbaka till hotellet och efterräkningar min o Fridas privata karaoke stund (yhey!) och kampanj på att döda spindlar (vilket består av Frida panikslaget slå på dem med en sko ^^ ) tog kvällen slut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0